HP DaaS to unikalna forma leasingowania sprzętu komputerowego HP zawierająca wartość dodaną w stosunku do tradycyjnych form leasingu. Usługa DaaS poza finansowaniem zapewnia zaawansowane narzędzia analityczne i diagnostyczne służące raportowaniu o stanie podzespołów. Celem usługi jest odciążenie zespołów IT oraz zarządzanie całością sprzętu komputerowego w firmie.
DaaS za sprawą narzędzia HP TechPulse wykorzystuje uczenie maszynowe, wstępnie skonfigurowaną logikę oraz dane kontekstowe. Usługa na bieżąco monitoruje, analizuje i raportuje o stanie podzespołów. Możliwe jest uzyskanie szczegółowych raportów dotyczących hardware, incydentów, bezpieczeństwa, oprogramowania oraz ważności subskrypcji. Usługa przez cały czas jest rozwijana, na całym świecie podpięte są do niej miliony komputerów a ich ilość ciągle rośnie. HP TechPuls bazując na doświadczeniach umożliwia zdiagnozowanie usterki zanim ta nastąpi, co jest cechą unikalną w stosunku do standardowych form finansowania. Dzięki takiej funkcjonalności użytkownik zyskuje możliwość wyeliminowania przestojów w firmie spowodowanych naprawą serwisową sprzętu.
Usługą jest objęty nie tylko sprzęt HP, ale również innych producentów oraz inne systemy operacyjne. Istnieje możliwość zintegrowania urządzeń takich jak laptopy, komputery stacjonarne, stacje robocze oraz smartfony i tablety. Kompatybilnymi systemami operacyjnymi są:
Tak duża kompatybilność sprzętu umożliwia sprawne zarządzanie całością rozwiązań IT w firmie.
HP DaaS składa się z trzech programów – podstawowy, rozszerzony oraz premium.
Zakres całościowego działania usługi możemy podzielić na dwie grupy – ZARZĄDZANIE i BEZPIECZEŃSTWO, przy czym już program podstawowy zapewnia zaawansowane możliwości zarządzania wraz z narzędziem HP TechPulse, między innymi takie jak:
Warto nadmienić, że program podstawowy obejmuje również obsługę serwisu na miejscu w następnym dniu roboczym.
Programy rozszerzony i premium skupią się na bezpieczeństwie. Wybierając wariant rozszerzony bądź premium firma HP zapewnia wsparcie technika będącego opiekunem klienta DaaS. Do zadań technika HP należą między innymi:
Program premium zwiera wszystkie powyższe funkcjonalności oraz dodatkowo:
Możliwości analityczne programów rozszerzonych i premium pozwalają znacząco odciążyć dział IT w firmie, pozwalając przenieść środki na inwestycje przy maksymalizacji zysku przedsiębiorstwa.