Sklep
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
promotions
oprogramowanie
devices
training
solutions
references
events
trainers

Autodesk Construction Cloud – platforma CDE od Autodesk

CDE [Common Data Environment] – Platforma umożliwiająca wymianę danych, bez względu na czas i miejsce. Rozwiązanie to pozwala wyeliminować problemy z brakiem synchronizacji pomiędzy poszczególnymi biurami projektowymi, różnymi formami przesyłania plików i komunikacji. Platforma jest serwerem do którego ma dostęp każdy uczestnik procesu projektowego od projektantów po Inwestora.

Zastosowanie tego rozwiązania pozwala, dzięki poprawieniu przepływu informacji na znaczne usprawnienie procesu projektowego. Kontrola nad plikami projektowymi redukuje ilość poprawek a w konsekwencji zdecydowanie ogranicza koszty. Ciągły dostęp do pełnych danych umożliwia podejmowanie najlepszych decyzji na każdym etapie cyklu życia budynku, począwszy od koncepcji, poprzez projekt i wykonawstwo, aż do eksploatacji.

Firma MAT CAD IT dostarcza i prowadzi wdrożenia platformy CDE firmy Autodesk Construction Cloud, spełniającej wszystkie wymagania normy PN-ISO 19600:2019-03.

Z czego składa się Autodesk Construction Cloud?

Autodesk Docs

Rdzeń platformy CDE, oparty na chmurze system wymiany i kontroli dokumentacji oraz plików projektowych.

Autodesk Docs daje dostęp zarówno do funkcjonalności Document Managment z poziomu platformy BIM 360 jak i funkcjonalności Docs na Unified Platform. Obie te opcje zawierają liczne możliwości pozwalające na znaczne przyspieszenie procesu projektowego poprzez zmniejszenie liczby błędów i poprawek, usprawnieniu procesu sprawdzania i zatwierdzania a także poprawę synchronizacji zespołu.

Autodesk Docs dostępny jest jako część AEC Collection lub samodzielny program 12 lub 36 miesięczny dla pojedynczego użytkownika jak również w packach po 10, 25, 100, 500 i 1000 sztuk.
Funkcjonalności w ramach Unified Platform działają na zasadzie Bring your own Subscription (BYOS) (każda licencja przyporządkowywana jest do konkretnego użytkownika który może dzięki niej brać udział w projektach różnych firm) w odróżnieniu od platformy BIM 360 dla której wszystkie licencje muszą był własnością firmy prowadzącej dany projekt.

Najważniejsze funkcje Autodesk Docs to:

  • Pełna kontrola dokumentów: elastyczna struktura folderów połączona z rozbudowanymi narzędziami kontroli dostępu dają pewność, że każdy plik i każda informacja będą dostępne dla odpowiednich osób.
  • Obsługa wizualizacji 2D i 3D: szybkie i proste wyświetlanie zarówno dwuwymiarowych arkuszy jak i modeli 3D. Możliwość przycinania widoku, wirtualnego spaceru czy izolowania bądź wygaszania poszczególnych elementów zapewnią użytkownikom łatwy dostęp do potrzebnych informacji.
  • Wersjonowanie plików: każde zapisanie pliku na platformie tworzy jego kolejną wersję, uwzględniającą czas jej utworzenia oraz osobę, która to zrobiła. Wersje można między sobą łatwo porównywać używając wyraźnego oznaczenia dodanych, usuniętych i zmienionych elementów.
  • System zatwierdzania dokumentów: zautomatyzowanie procesu rewizji kieruje pliki i dokumenty wprost do osób odpowiedzialnych za ich sprawdzenie oraz zatwierdzenie przed publikacją i udostępnieniem.
  • Komplet narzędzi znaczników: komunikacja i współpraca pomiędzy zespołami ułatwiona dzięki różny narzędziom znaczników do zastosowania zarówno na arkuszach jak i na zablokowanych widokach 3D.
  • Integracja z innymi produktami Autodesk: łatwe połączenie z produktami takimi jak Revit, Civil 3D czy Plant 3D znacznie usprawnia proces projektowania i minimalizuje ryzyko dublowania.
  • Uporządkowany system śledzenia błędów: scentralizowane nadzorowanie błędów i zdarzeń [issue] pozwala na zwiększenie odpowiedzialności poszczególnych członków projektu za przypisane im zadania. Wszystkie takie rekordy dostępne na jednej wspólnej liście wraz z ich aktualnym statusem.
  • Desktop Conector: narzędzie dzięki któremu z poziomu pulpitu można łatwo otwierać, zapisywać, przenosić, usuwać oraz zmieniać nazwy plików.
  • Tworzenie i śledzenie przekazów: Łatwe tworzenie i udostępnianie przekazów zespołom projektowym z możliwością prześledzenia pełnej historii testów.

BIM Collaborate

Chmurowe narzędzie do współpracy i koordynacji wewnątrz projektu. Platforma wymiany danych umożliwiająca tworzenie modeli międzybranżowych
Bim Collaborate posiada wszystkie funkcjonalności Autodes Docs i analogicznie pozwala tworzyć projekty na platformach BIM 360 i Unified Platform. W obu przypadkach dodatkowo uzyskuje funkcjonalność Model Coordination [dawne BIM 360 Glue] pozwalającej łączyć pracę wielu zespołów projektowych.

BIM Collaborate dostępny jest jako samodzielny program 12 lub 36 miesięczny dla pojedynczego użytkownika jak również w packach po 10, 25, 100, 500 i 1000 sztuk.
Funkcjonalności w ramach Unified Platform działają na zasadzie Bring your own Subscription (BYOS) (każda licencja przyporządkowywana jest do konkretnego użytkownika który może dzięki niej brać udział w projektach różnych firm) w odróżnieniu od platformy BIM 360 dla której wszystkie licencje muszą był własnością firmy prowadzącej dany projekt.

Oprócz funkcji dostępnych w Autodes Docs BIM Collaborate umożliwia:

  • Tworzenie międzybranżowych modeli koordynacyjnych: możliwość zobaczenia całości projektu lub połączenia wybranych branży pozwala na pełniejszą ocenę postępu prac
  • Automatyczne wykrywanie kolizji: potencjalne kolizje pomiędzy branżami wykrywane są już na wczesnym etapie projektu pozwalając na znaczne oszczędności
  • Tworzenie błędów [Issue] bezpośrednio z wykrytych kolizji: łatwy i intuicyjny system zarządzania rozwiązywaniem kolizji, kierujący je wprost do osób odpowiedzialnych

BIM Collaborate PRO

Najwyższy poziom współpracy projektowej. Wymiana danych, koordynacja i praca współbieżna wewnątrz chmury.

BIM Collaborate PRO to narzędzie które działając zarówno na platformie BIM 360 jak i Unified Platform łączy w sobie wszystkie możliwości Autodes Docs oraz Bim Collaborate poszerzając je o funkcjonalności dotyczące pracy współbieżnej zawarte dawniej w produkcie BIM 360 Design.

BIM Collaborate PRO dostępny jest jako samodzielny program 12 lub 36 miesięczny dla pojedynczego użytkownika jak również w packach po 10, 25, 100, 500 i 1000 sztuk.
Funkcjonalności w ramach Unified Platform działają na zasadzie Bring your own Subscription (BYOS) (każda licencja przyporządkowywana jest do konkretnego użytkownika który może dzięki niej brać udział w projektach różnych firm) w odróżnieniu od platformy BIM 360 dla której wszystkie licencje muszą był własnością firmy prowadzącej dany projekt. Wyjątkiem jest tutaj usługa Revit Cloud Worksharing, która na obu platformach funkcjonuje w oparciu o BYOS

Oprócz funkcji dostępnych w Autodes Docs oraz BIM Collaborate BIM Collaborate PRO umożliwia:

  • Pracę współbieżną w chmurze: każdy zespołów, za pomocą usługi Revit Cloud Worksharing oraz oprogramowania Collaboration for Civil 3D i Collaboration for Plant 3D, może pracować jednocześnie na pliku umieszczonym w chmurze. Z dowolnego miejsca z dostępnym internetem wprowadzać zmiany do modelu w czasie rzeczywistym.
  • Uporządkowany system wymiany pomiędzy zespołami: każdy zespół tworzy paczki, które chce udostępnić do pracy innym branżom
  • Tworzenie jasnej linii czasowej: kolejne publikowane wersje modelu oraz udostępniane dla innych zespołów paczki mają znaczniki czasowe pozwalające śledzić postęp prac.

    Wyślij zapytanie

    Uzupełnienie tego formularza pozwoli Ci otrzymać bezpłatnie: