Sklep
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
promotions
oprogramowanie
devices
training
solutions
references
events
trainers

Weź udział w bezpłatnych webinariach AEC i MFG

Webinaria z tematyki Dynamo for Revit, MagiCAD, Fusion 360 i inne.

Zobacz szczegóły

Technologia VR szturmem opanowała cały świat. Multimedialne tworzenie sztucznej rzeczywistości, przestrzeni i wydarzeń powstało dzięki Myronowi W. Kruegerowi. Pomimo tego, że pierwsze plany wirtualnej rzeczywistości powstały już w roku 1969, to dopiero szybki rozwój technologiczny obecnych czasów pozwolił na jej pełny rozwój. Technologia VR wykorzystywana jest w wielu branżach i gałęziach przemysłu. Oto najpopularniejsze z nich.

Branża projektowa CAD

Możliwość projektowania przy pomocy VR to prawdziwy przełom, który otwiera zupełnie nowe perspektywy dla z branży projektowej. Dzięki technologii VR już od pierwszego etapu prac można w przestrzeni oglądać przygotowywany projekt. Dzięki zastosowaniu wirtualnej rzeczywistości możliwa jest wirtualna symulacja każdego projektu co pozwala na ocenę prac z samego wnętrza.
W budownictwie i architekturze może to być  np. bryła budynku oglądana zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. Projektanci mają możliwość na bieżąco wprowadzać potrzebne zmiany i korekty.  Niesie to ze sobą sporą pomoc w weryfikacji procesu projektowego, eliminacji błędów a także usprawnienia pracy pomiędzy poszczególnymi członkami zespołu projektowego.

W branży mechanicznej dzięki wykorzystaniu gogli wirtualnej, rozszerzonej i mieszanej rzeczywistości można zwirtualizować większość prac. Gogle ułatwiają projektantom modelowanie prototypów nowych produktów, a także przyspieszają proces wdrażania nowych pracowników na linie montażowe.

Branża rozrywkowa

Gdyby zapytać przeciętnego Kowalskiego, z czym kojarzy wirtualną rzeczywistość, prawdopodobnie odpowiedziałby, że z grami komputerowymi. I nic dziwnego, skoro VR właśnie stąd czerpie swoją ogromną popularność. Granie przy pomocy wirtualnej rzeczywistości to zupełnie nowe doświadczenie, przenoszące gracza w zupełnie inny wymiar. Jeśli chodzi o rozrywkę, to nowością jest wykorzystanie VR w świecie kina. Widz oglądający film w tej technologii, ma możliwość oglądania go w pełnej panoramie, co daje mu pełen pogląd na scenę. Do tej pory to reżyser decydował, co pokazać widzowi — od tej pory to widz decyduje, co chce oglądać.

Branża nieruchomości

To kolejna branża, którą technologia VR może z czasem kompletnie zrewolucjonizować. Dzięki wirtualnej rzeczywistości agenci nieruchomości nie muszą umawiać się indywidualnie z każdym potencjalnym klientem, wystarczy, że zaproponują mu wirtualną wycieczkę po wybranym domu lub mieszkaniu. Warto wspomnieć, że technologia VR będzie pozwalać na zaprezentowanie zainteresowanym osobom przykładowej aranżacji mieszkania w pełnej krasie, co z pewnością może zachęcić ich do zakupu, jeśli trafi w ich gust.

Branża podróży

Dzięki technologii VR już nigdy więcej nie trzeba będzie mierzyć się z nieznanym. Chyba każdy podróżnik zna to uczucie rozczarowania, kiedy wybrany hotel znacznie odbiega standardem od tego, co przedstawione jest na zdjęciach. Na szczęście wirtualna rzeczywistość pomaga zapobiegać takim przypadkom. Hotele i obiekty noclegowe, które chcą być na bieżąco z najnowszą technologią, umożliwiają swoim potencjalnym klientom wirtualne zwiedzanie. Dzięki temu jeszcze przed wyruszeniem w podróż mogą oni wirtualnie zwiedzić cały teren hotelu i zobaczyć go tak, jakby byli na miejscu. Po uzyskaniu aprobaty — komu w drogę, temu czas!

Branża handlowa

Technologia VR ma szansę na przeprowadzenie prawdziwej rewolucji oraz odmianę oblicza handlu na całym świecie. Wystarczą odpowiednie komputery oprogramowania, by sprzedawcy mogli zaprezentować klientom swój towar równie dobrze, co na żywo. Kupujący dzięki technologii VR mogą przekonać się, jak prezentuje się przedmiot, którym są zainteresowani. Takie postępowanie pozwoli na odwiedzenie wybranego sklepu z dowolnego miejsca na ziemi i zrobienie zakupów równie wygodnie, jak w sklepie stacjonarnym. Warto wspomnieć, że technologia VR pozwoli na ograniczenie liczby zwrotów towaru przez niezadowolonych klientów.  Dzięki wirtualnej rzeczywistości handlowcy jeszcze łatwiej mogą pozyskać zaufanie klientów, zachęcając ich do kupna oglądanego przez nich towaru.