Sklep
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
promotions
oprogramowanie
devices
training
solutions
references
events
trainers

Zapraszamy na szkolenia z oprogramowania przeznaczonego dla projektantów dróg, torowisk, melioracji, sieci uzbrojenia inżynieryjnego oraz służącego do tworzenia map.

Niniejszy kurs zawiera zakres AutoCAD Civil 3D – poziom podstawowy oraz moduł „projektowanie dróg”

AutoCAD Civil 3D – zakres podstawowy:

1. Profile terenu i projektowane niwelety:

  • Tworzenie profili terenu
  • Rysowanie niwelet
  • Graficzna i tabelaryczna modyfikacja niwelet
  • Opisywanie niwelet i profili
  • Tworzenie szybkich profili

2. Linie trasowania:

  • Tworzenie geometrii linii trasowania (ze stycznych, łuków i krzywych przejściowych)
  • Modyfikacja linii trasowania (graficzna i tabelaryczna)
  • Opisywanie linii trasowania (opis pikietażu, łuków i krzywych przejściowych)

3. Model powierzchni terenu:

  • Budowanie powierzchni z takich elementów jak punkty, warstwice, linie nieciągłości czy obiekty rysunku
  • Edycja, prezentacja i opisywanie powierzchni
  • Obwiednie utworzonych powierzchni oraz omówienie praktycznego ich zastosowania

4. Praca z punktami i grupami punktów:

  • Tworzenie i edytowanie punktów
  • Praca z grupami punktów
  • Import punktów z plików tekstowych

5. Rysunek i jego ustawienia:

  • Struktura i elementy rysunku
  • Podstawowa modyfikacja ustawień rysunku

6. Modyfikacja ustawień obszaru roboczego

7. Zapoznanie się z interfejsem programu

8. Korytarze:

  • Tworzenie typowego przekroju drogi, torowiska, rzeki, wału
  • Modyfikacja elementów przekroju
  • Budowanie korytarza
  • Tworzenie powierzchni korytarza
  • Obliczenia robót ziemnych

9. Przekroje poprzeczne:

  • Tworzenie linii próbkowania przekrojów poprzecznych
  • Generowanie przekrojów poprzecznych
  • Zestawienia tabelaryczne z zakresem robót ziemnych

10. Niwelacje i profilowanie terenu:

  • Linie charakterystyczne dla niwelacji
  • Tworzenie pochyleń
  • Bilansowanie robót ziemnych

11. Sieci przewodów rurowych:

  • Budowanie prostej sieci rurowej
  • Wrysowanie rur i studni w widoku profilu
  • Opisywanie elementów sieci

12. Parcele:

  • Tworzenie i opisywanie parceli
  • Zestawienia działek

13. Wymiana danych w środowisku Civil 3D:

  • Wymiana danych w różnych formatach: import – eksport
  • Polecenia nakładkowe Civil 3D

14. Podsumowanie szkolenia:

  • Ćwiczenia projektowe z przerobionego materiału
  • Prezentacja zaawansowanych opcji programu

AutoCAD Civil 3D – zakres modułu Projektowanie dróg:

1. Tworzenie złożonego korytarza węzła drogowego z łącznicami, pasami włączania i wyłączania

2. Automatyczne i klasyczne tworzenie modelu skrzyżowania

3. Automatyczne i klasyczne tworzenie odsunięć i poszerzeń jezdni

4. Ustawienia pochyleń poprzecznych na różne sposoby

5. Kryteria projektowe i co z nich wynika

6. Powierzchnie korytarza – jak stworzyć dowolną powierzchnię w klarowny sposób, np. powierzchnię korytowania

7. Roboty ziemne, różne sposoby ich obliczania – zalety i wady obydwu metod

8. Tworzenie nietypowej geometrii linii trasowania (np. krzywa esowa) oraz niwelet

9. Tworzenie przekrojów normalnych z wykorzystaniem własnych podzespołów, kwestia kodów, zestawów kodów, ich styli i o co w tym wszystkim chodzi

10. Remonty nawierzchni (frezowanie, poszerzanie i nakładka – jak to zrobić dobrze)

Czas trwania kursu:
3 dni – 18 godzin
(po 6 godzin w jednym dniu)
Cena:
1450 zł netto / os.
dla studentów 900 zł netto / os.

Terminy planowanych kursów podane są w kalendarzu. Szkolenie odbywa się w momencie zgłoszenia minimum 5 osób. W przypadku grup zorganizowanych zakres i cena szkolenia ustalane są indywidualnie.

Zobacz również




Formularz zgłoszeniowy

    Wyślij zapytanie

    Aby zgłosić chęć uczestnictwa w certyfikowanym szkoleniu prowadzonym przez firmę MAT Usługi Informatyczne wystarczy wypełnić poniższy formularz. Na podstawie przesłanych informacji skontaktujemy się z Państwem, aby dokończyć proces rezerwacji miejsc na wybrane szkolenie.


    Preferowany orientacyjny termin: